Güncel: Ottendorfer Viadukt için dijital ikiz

Güncel: Ottendorfer Viadukt için dijital ikiz

 

Ottendorfer Viyadüğü’nün yeni yedeği, 2015’ten bu yana 160 yıllık selefinin yerini alan bir mühendislik yapısıdır. Bazı durumlarda, bina için zaten 3B modeller kullanılıyordu, ancak BIM ve dijital ikiz planlanmadı. Şimdi dijital ikiz teslim edildi.

Ottendorfer Viyadüğü 160 yılı aşkın bir süredir Riesa-Chemnitz demiryolu hattı üzerinde duruyordu. Ancak 2015’te artık kurtarılamadı ve değiştirilmesi gerekiyordu. O zaman inşa edilen yedek yapı Deutsche Bahn için bir yenilikti: Tarihinde ilk kez çerçeve takviyeli kemer yapısına sahip bir köprü inşa etti. Yapıyı planlarken bazen 3B modeller kullanıldı, ancak BIM yöntemi kullanılmadı, böylece gelecekteki (bakım) çalışmaları için köprünün dijital ikizi mevcut değil. HTW Dresden’deki bir öğrenci şimdi bunu bir dönem ödevinin parçası olarak – bina bilişimi alanında – düzeltti ve Allplan Bridge ile heybetli geçişi modelledi.

Deutsche Bahn’ın ilk çerçeve takviyeli kemer yapısı

Tasarım ve fonksiyonel gereksinimleri karşılamak için eski tonoz köprüsünün yerine geçen yapı, çerçeve takviyeli kemer yapısı olarak tasarlandı. Toplam uzunluğu 90,95 metre, kemer açıklığı 74,95 metredir. Merkezi eleman, yassı çelik kirişlerden sarkan bir yola sahip kemerli çubuktur. Özel bir yapısal özellik, köprüyü olağanüstü bir mühendislik yapısı haline getirir: takviye kirişleri kemer tarafından delinir ve bununla birlikte ve kemerli gövdelerle birlikte ek bir taşıyıcı çerçeve sistemi oluşturur. Yeni köprü yapısının yanal prefabrikasyonu ve müteakip enine yer değiştirme sayesinde, köprü sadece dört aylık bir çekirdek inşaat süresinde inşa edilebilir.

Hala büyük ölçüde 2D planlama

O zaman, uygulama planlamasından Dittmann + Ingenieure Bauplanung GmbH & Co. KG ve Dresden’den Curbach Bösche Ingenieurpartner ofisi sorumluydu. Mühendisler hala büyük ölçüde 2B planlamaya güveniyorlardı. Statik için de 3 boyutlu modeller oluşturuldu. Ancak mevcut planlama malzemesi, yapının tüm yaşam döngüsü boyunca bakım çalışmaları ve testler için sürekli bir veri temeli olarak uygun bir dijital ikiz için yetersizdir. Bununla birlikte, mevcut yapılarda BIM tabanlı çalışmalar da arttığından ve özellikle mevcut altyapının son modellerine olan ilgi arttığından, HTW Dresden 2020’den yüksek lisans öğrencisi Alexander Peter bir dönem tezinde köprüyü üstlendi.

Dijital ikiz daha sonra gönderildi

Mevcut 2B ve 3B verilere dayanarak, genç mühendis yapıyı modelledi ve böylece artık köprüde gelecekteki çalışmalardan yararlanabilecek bir dijital ikiz yarattı. Bu, yalnızca akıllı bileşenler aracılığıyla tüm bileşenler hakkında önemli bilgiler sağlamakla kalmaz. Aynı zamanda tüm (2B) görünümler de buradan okunabilir. En büyük avantajlardan biri, statik modelin geometrik modelden otomatik olarak türetilmesidir. Bu modellerden herhangi birinde yapılacak herhangi bir değişiklik, köprünün yaşam döngüsündeki her aşamayı etkileyecektir. Hangi ekip üyesinin modele eriştiğinden bağımsız olarak tüm gerekli bilgiler korunur. Farklı uygulamalar ve fazlar için birden fazla model oluşturmaya ve güncellemeye gerek yoktur. Bu, tutarsızlık, hata ve bilgi kaybı riskini ortadan kaldırır. Çeşitli proje katılımcıları ve müteahhitler ile karmaşık iş süreçleri, tam işbirliği ve koordineli inşaat sağlamak için tüm inşaat aşamaları için derhal bir araya getirilebilir. Dijital ikiz ile gelecekte mühendislerin işi çok daha kolay hale getirilebilir.

BIM ve dijital ikiz hakkında daha fazla bilgi: