ALLPLAN BRIDGE 2022: PRECAST KİRİŞLİ KÖPRÜLER İÇİN MODELLEMEDEKİ EVRİM

Kesin bir geometriyi kolay ve hızlı bir şekilde oluşturmak için özel bir modelleme çözümü

Münih, 8 Ekim 2021 – AEC endüstrisi için küresel BIM çözümleri sağlayıcısı ALLPLAN, bugün Allplan Bridge 2022‘nin piyasaya çıktığını duyurdu. Allplan Bridge, köprü mühendislerinin parametrik bir 4D oluşturulmasından itibaren çalışmalarını sağlayan dünyanın ilk BIM yazılımıdır. Modelden yapısal analize, donatı tasarımına ve detaylandırmaya tek bir çözümle. Yeni sürüm, prekast kirişli köprüler için doğru geometriyi kolay ve hızlı bir şekilde oluşturmak için yeni bir modelleme yaklaşımı sunar. Diğer yeni özellikler arasında, daha iyi birlikte çalışabilirlik ve optimize edilmiş BIM iş akışları için ABD normu AASHTO LRFD9 tasarımı ve kod denetimi ile IFC4.3’ün entegrasyonu yer alıyor.

ALLPLAN CEO’su Dr. Detlef Schneider şunları söyledi: ‘Allplan Bridge’in güçlü özellikleri ve kullanıcı dostu arayüzü, onu piyasadaki köprü tasarımı için en verimli BIM yazılımı yapıyor. Prekast kirişli köprüler için yeni modelleme yaklaşımı ve geliştirilmiş Optimize edilmiş BIM iş akışları için araçlar sunan Allplan Bridge, mühendislerin en iyi yaptıkları şeye odaklanmalarını sağlar: çekici ve güvenli köprüler tasarlamak ve inşa etmek.”

Allplan Bridge 2022, parametrik modelleme, analiz, tasarım ve detaylandırma için benzersiz BIM iş akışıyla büyümeye devam ediyor. Yeni sürüm, önceki sürümlerin üzerine kuruludur ve dünya çapında en yaygın köprü türlerinden biri olan prekast kirişli köprülerin tasarımı için özel iş akışları sunar. Bu, inovasyon açısından önemli bir dönüm noktasıdır, çünkü Allplan Bridge artık prekast kirişli köprülerin 3D modellemesi için benzersiz bir çözüm sunuyor” diye ekliyor ALLPLAN Altyapı Ürün Müdürü Gregor Strekelj.

Allplan Bridge 2022’deki birçok iyileştirme, müşteri geri bildirimlerine dayanmaktadır. Örneğin, Slovenya’da köprü tasarımı alanında önde gelen mühendislik danışmanlık şirketlerinden biri olan Ko-Biro, özellikle prekast kirişli köprüler için yeni iş akışı olmak üzere en son beta sürümünü test ediyor. Ko-Biro’nun ortak sahibi ve köprü mühendisi Aljosa Klobucar, ikna oldu: ‘Yeni modelleme iş akışı, aslında çok kısa sürede 3D BIM ve prekast kirişli köprülerin detaylandırma modellerini oluşturmamızı sağlıyor. Özellikle 3D şablonların kullanımı ve yeni eleman tipi bağlantı kirişi nedeniyle. Bu 3B modelleme yaklaşımı ile BIM yönteminin kullanımı artık bu tür köprüler için uygulanabilir hale geliyor.”

Allplan Bridge 2022’deki Yenilikler

Prekast Kirişli Köprüler için Özel Çözüm

Yeni modelleme yaklaşımı, özellikle prekast ve çelik kirişli köprüler için uyarlanmıştır. Basit tanımlama, modelleme sürecini hızlandırır ve kullanıcıların kolaylıkla doğru bir model oluşturmasını sağlar. Bu iş akışını etkinleştirmek için birkaç yeni özellik uygulandı ve yalnızca bu iş akışını basitleştirmekle kalmayıp daha geniş anlamda kullanılabilen birçok ek yeni özellik var. Örneğin, prekast kiriş, yeni eleman tipi ‘Bağlantı Kirişi’ kullanılarak oluşturulabilir.

Parametrik Modüler Modelleme

Modelleme sürecini sadece prekast kirişli köprüler için değil, aynı zamanda tekrarlanan köprü elemanlarına sahip herhangi bir köprü tipi için daha da optimize etmek için, Allplan Bridge’in yeni versiyonu, kullanıcıların parametrik 3D şablonlar oluşturmasını ve kullanmasını sağlar. Bu şekilde, düz prekast kirişler gibi tekrarlayan köprü elemanlarının yalnızca bir kez tanımlanması ve ardından gerektiği kadar parametrik olarak yerleştirilmesi gerekir. Bu, yalnızca modellemeyi değil, aynı zamanda değişiklikleri uygulama sürecini de hızlandırır.

AASHTO LRFD 9 entegre

AASHTO LRFD 9’un entegre versiyonu, tasarlanmış donatı için detaylandırma kurallarının kontrolleriyle birlikte, güçlendirilmiş ve öngerilmeli bölümlerin dayanım sınır durumlarını, hizmet sınır durumlarını ve yorulma sınır durumunu kapsar. Bu, kesitsel bir yaklaşıma dayalı olarak beton köprülerin kapsamlı tasarımını ve kod kontrolünü sağlar. Genel süreç, inşaat programına dayalı olarak ve AASHTO fonksiyonlarına dayalı sünme ve büzülme hesaplamalarını dikkate alarak önceden hesaplanmış iç kuvvetleri devralır. Zamana bağlı malzeme ve kesit özelliklerine sahip bir kesite uygulanırlar. Bu, kesitin durumu kadar zamanla beton sertleşmesinin de dikkate alındığı anlamına gelir.

Euro normuna göre kod bazlı tasarım ve kontroller genişletildi

Eurocode tasarımı ve kontrolleri, ön gerilim kuvveti yönteminin azaltılmasına dayalı gevrek kırılma kontrolü ve yumuşak ve ön gerilimli donatının detay kontrolleri ile genişletildi. ULS ve SLS durumları için görevler, tasarım süreçlerini optimize ederek ortak bir görevde birleştirildi.

Gelişmiş proje işbirliği için IFC4.3

OpenBIM yönteminin kullanımı için, BIM iş akışında belirleyici bir rol oynayan tarafsız bir veri formatı gereklidir. Altyapı için IFC4.3, Allplan Bridge’in en son sürümüne eklendi. IFC4.3 şeması, belirli bir alanın sınıflandırmasını daha iyi açıklamak için ürünlerin ve ürün türlerinin önceki yapısını geliştirir. Köprüler alanında, köprü tipi ve köprü parçası tipi, kenar ayak, iskele, güverte, temel, üst yapı, alt yapı ve çok daha fazlası gibi ilgili köprü elemanlarını temsil etmek için geliştirilmiş nesne tipleriyle birlikte kullanılır.

Bu yeni şema hem Allplan Engineering hem de Allplan tarafından desteklenmektedir. Köprü yapısının daha kolay yıkılmasını sağlar. Ayrıca, nesne tipi, geometri ve malzemeler için açıklamalar içerir. Tüm bunlar, IFC modelinin kalitesini artırır ve ilgili tüm taraflar arasında köprü projelerinde daha sorunsuz BIM koordinasyonu ve işbirliği ile sonuçlanır.

Kullanılabilirlik:

Allplan Bridge 2022 ve 30 günlük ücretsiz deneme sürümü şimdi indirilebilir durumda.
Daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: HTTPS://WWW.ALLPLAN.COM/BRIDGE2022